Author Topic: welke luier draag jij?  (Read 3488 times)

0 Members and 0 Guests are viewing this topic.

Offline DLBaby

• Newbie
  • Welkom op Pamperland! Veel Pamper plezier! :)

• Total Badges: 7
    Badges: (View All)
    Level 2 Combination Topic Starter
welke luier draag jij?
« on: 02-12-2012, 17:11:45 »
Hallo allemaal

Ik ben benieuwd wat voor luier jullie dragen?

Zelf gebruik ik Dry nites maar vind ze niet zo heel fijn:$.

Zou graag is wat anders willen proberen maar durf niet naar de apotheek :-[

Alvast bedankt voor de reacties!

DLBaby

Share on Bluesky Share on Facebook

Offline DL

• Forum Moderator
  • Waardig lid

• Total Badges: 22
    Level 5 Fourth year Anniversary Third year Anniversary
Re: welke luier draag jij?
« Reply #1 on: 02-12-2012, 17:31:53 »
Hoi DLBaby,

Zelf draag ik momenteel Kruidvat luiers maat 6 oftewel XL. Ben 19 maar me heup omtrek is nog rond de 80cm (smalle bouw) dus dat is wel een voordeel opzich ;)

Ze zitten niet geweldig maar ook ik ben geen fan om naar de apotheek te stappen.
Zou het wel graag een keer willen doen. En dan Tena luiers halen.

Waarom vind je Dry Nites niet goed?
Heb ze zelf ook tijdje gehad maar vond ze wel lekker zitten, en qua plassen erin houden ze ook goed.

GR
Pampie

Offline hans95

• Newbie

• Total Badges: 8
    Combination Topic Starter Level 2
« Reply #2 on: 02-12-2012, 17:52:49 »
Hej Pampie, DLBaby,

Zelf draag ik Tena Slip Plus. :)

Zijn best fijne luiers en onder een niet al te strakke broek zoals een normale spijkerbroek of joggingbroek valt hij helemaal niet op wat best wel fijn is omdat ik stiekem luiers draagt. Verder kan je er makkelijk in plassen zonder bang te zijn dat hij gaat lekken. Ik heb deze in een apotheek gekocht. Viel best mee. Was wel zenuwachtig maar gewoon goede smoes verteld, snel afgerekend en weer wegwezen naar huis en snel de luiers verstopt voor me ouders terug waren.

Gr
Hans
I like it to wear a diaper :)

Offline DLBaby

• Newbie

« Reply #3 on: 02-12-2012, 23:16:27 »
Hoi DLBaby,

Zelf draag ik momenteel Kruidvat luiers maat 6 oftewel XL. Ben 19 maar me heup omtrek is nog rond de 80cm (smalle bouw) dus dat is wel een voordeel opzich ;)

Ze zitten niet geweldig maar ook ik ben geen fan om naar de apotheek te stappen.

Heb ze zelf ook tijdje gehad maar vond ze wel lekker zitten, en qua plassen erin houden ze ook goed.

GR
Pampie
bedankt voor de reactie.

Ik vind het zoiezo niet zo fijn dat het broekjes zijn maar dat is geen ramp. Het probleem is is dat ze snel lekken. Komt vaak ook door een opgewonden plasser :$. En me plasstraaltje die misschien te snel is voor de luier om het op te nemen. Lukt vaak niet om me plas te remmen om het zo te zeggen. Maar ga denk ik als deze op zijn maar kijken of kruidvat luiers iets voor mij zijn. Heb je daar goede ervaringen mee?

Gr
dlbaby

Offline DL

• Forum Moderator
  • Waardig lid

« Reply #4 on: 04-12-2012, 18:47:13 »
Hoi DLBaby,

GR
Pampie
bedankt voor de reactie.

Ik vind het zoiezo niet zo fijn dat het broekjes zijn maar dat is geen ramp. Het probleem is is dat ze snel lekken. Komt vaak ook door een opgewonden plasser :$. En me plasstraaltje die misschien te snel is voor de luier om het op te nemen. Lukt vaak niet om me plas te remmen om het zo te zeggen. Maar ga denk ik als deze op zijn maar kijken of kruidvat luiers iets voor mij zijn. Heb je daar goede ervaringen mee?

Gr
dlbaby

hoi dlbaby,

ja ik heb er goede ervaringen mee. Tot nu toe nog niet echt problemen gehad. Ik plas er niet zo vaak in maar nooit lekkage gehad, ze nemen plas erg snel en goed op. :)

en om een stijve plasser te voorkomen moet je proberen aan iets anders te denken of even een spelletje of iets anders ontspannends doen. Werkt voor mij vaak wel. ;)

Offline DL

• Forum Moderator
  • Waardig lid

« Reply #5 on: 04-12-2012, 18:53:27 »
Hej Pampie, DLBaby,

Zelf draag ik Tena Slip Plus. :)

Zijn best fijne luiers en onder een niet al te strakke broek zoals een normale spijkerbroek of joggingbroek valt hij helemaal niet op wat best wel fijn is omdat ik stiekem luiers draagt. Verder kan je er makkelijk in plassen zonder bang te zijn dat hij gaat lekken. Ik heb deze in een apotheek gekocht. Viel best mee. Was wel zenuwachtig maar gewoon goede smoes verteld, snel afgerekend en weer wegwezen naar huis en snel de luiers verstopt voor me ouders terug waren.

Gr
Hans

owh Nice! 
Ik heb ooit tena slip maxi gehad.
Zijn ook echt heerlijke luiers. Alleen die waren nog met plastic dus kraakte wel behoorlijk. (is nu cotton feel toch?). Verder vielen ze onder een normale niet strakke broek niet op :d. Zou ze graag weer een keer willen haha.

Offline hans95

• Newbie

• Total Badges: 8
    Combination Topic Starter Level 2
« Reply #6 on: 16-12-2012, 13:56:51 »
@Pampie:

Tena Slip Maxi is zeker ook lekker, maar vind die wat te dik haha ;).
Ja klopt bijna alle luiers hebben nu Cotton Feel, een katoenen buitenlaagje in plaatst van plastic.
Merk er niet veel van hoor qua gevoel van zitten en opname plas. is nog het zelfde. Vind het persoonlijk beter dan dat plastic. Kraakt ook veeel minder ;).

@DLBaby:
tsja als je vaker een luier omdoet zal de opwinding, dus minder snel een stijve krijgen vanzelf komen. Zelf had ik er ook eerst veel meer last van dan tegenwoordig maar dat komt in de loop der tijd van zelf goed. Beste is om je plasser naar boven te laten steken als je de luier omhebt. Zodra die dan slap is kan je hem netjes naar beneden doen hoe die hoort ;).

Groetjes
~hans
I like it to wear a diaper :)

Offline idk

• Newbie

« Reply #7 on: 17-12-2012, 22:06:38 »
Hoi allemaal,

Zelf draag ik Libero XXL dit zijn babyluiers maar maat 7. Deze vallen net wat groter en vandaar dat ze ook nog passen.

Ze absorberen goed voor mijn doen, draag meestal alleen in bed een luier zodat het niet opvalt ;).

Zou graag een keer volwassen luiers zoals Tena willen proberen, maar die zijn jammer genoeg zo duur en ik durf niet naar de apotheek :-[

Offline DLBaby

• Newbie

« Reply #8 on: 22-12-2012, 20:20:36 »
Bedankt voor jullie reacties! :)

Heb nu nog 3 Dry Nites, na deze ga ik dan maar Libero proberen wat IDK zei. Valt deze groter dan Kruidvat XL, iemand ervaring?

Gr

DLbaby

Offline idk

• Newbie

« Reply #9 on: 23-12-2012, 16:27:47 »
De libero's vallen volgens mij iets groter dan de Kruidvat. Deze plak stripjes zijn ook iets beter uitrekbaar (scheuren minder snel)

Qua absorptie zal het weinig schelen denk ik.

Er zijn alleen geen kleine pakken van geloof ik. Moet je er meteen rond de 40 van kopen is iets van 12 euro. Met kruidvat kan je er rond de 30 (is kleiner) pak kopen. Maar moet je even kijken of dat gaat lukken met je verstop plekje(s) ;).

Offline DL

• Forum Moderator
  • Waardig lid

« Reply #10 on: 24-12-2012, 11:31:12 »
Bedankt voor jullie reacties! :)

Heb nu nog 3 Dry Nites, na deze ga ik dan maar Libero proberen wat IDK zei. Valt deze groter dan Kruidvat XL, iemand ervaring?

Gr

DLbaby

Zoals Idk vertelde, maakt het niet heel veel uit. De plak strips van de libero luiers zijn alleen iets rekbaarder dan die van Kruidvat. Zelf ga ik volgende keer weer voor Libero, omdat bij de Kruidvat de bandjes van de plakkers na even om te hebben toch wel snel breken/scheuren.

Dan zal ik meteen nakijken of er ook kleine verpakkingen van zijn. Maar geloof het niet. Laatst waren er alleen maar pakken met 42 luiers in een pak.

Hier is Libero trouwens alleen te verkrijgen bij de Trekpleister  ;)

Offline DLBaby

• Newbie

« Reply #11 on: 25-12-2012, 17:50:56 »
Nogmaals bedankt voor alle reacties :D

Tsja binnenkort maar even bij de trekpleister hier kijken of ze Libero luiers XXL hebben. En anders maar kruidvat ;).

En qua verstoppen komt het wel goed hoor haha :) Lang leve je slaapkamer op zolder :D

Offline Berth

• Ere lid
  • Volledig lid

• Total Badges: 13
    Windows User Level 3 Combination
« Reply #12 on: 07-01-2013, 21:07:59 »
Wissel momenteel tussen de Abri form S4 en de Absorin Yellow Small.
Dit zijn beide luiers die heel wat aan kunnen en toch ook comfortabel blijven als ze nat zijn geworden.
Heb ook luiers gehad die zodra ze nat zijn stuk gaan of dat alle absorberende pulp naar het midden zakt,
wat dan weer het lekken van je luier betekend als je er een plas bij wilt doen..

Offline Draakje

• Technische draak
  • Volledig lid

• Total Badges: 21
    Level 5 Sixth year Anniversary Fifth year Anniversary
« Reply #13 on: 10-01-2013, 23:08:10 »
Hey,

Ik gebruik meestal Abri-form M4 of Tena Slip Maxi :)

Ik vind de plastic variant van M4 echt helemaal geweldig... Het toeval doet... dat ik er zelfs op dit moment een van aan heb ;)

~Xyvie

Offline DL

• Forum Moderator
  • Waardig lid

« Reply #14 on: 10-01-2013, 23:15:17 »
Hey,

Ik gebruik meestal Abri-form M4 of Tena Slip Maxi :)

Ik vind de plastic variant van M4 echt helemaal geweldig... Het toeval doet... dat ik er zelfs op dit moment een van aan heb ;)

~Xyvie
nice! :)
hoop dat ik ook nog keer kans krijg tot kopen van tena of abri form, lijkt me echt lekker zeker vergeleken met wat ik nu heb haha: kruidvat xl

ohh jaloers :D!